سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارادتمند شما عشق عروسک هستم

 

اسباب بازی و اکشن فیگور سونیک یکی از لوازم سرگرم کننده بی نظیر برای بچه ها است. فیلم سینمایی سونیک Sonic the Hedgehog      یک فیلم کمدی اکشن و ماجراجویی است که در سال 2020 نمایش داده شد. این فیلم تحت مجوز شرکت بازی ویدیویی Sonic توسط سگا تولید شده است. این فیلم به کارگردانی جف فاولر و نویسندگی آن توسط پت کیسی و جاش میلر ساخته شده است. جف فاولر اولین تجربه کارگردانی در یک فیلم بلند را نیز با سونیک تجربه کرد. در این فیلم بن شوارتز به عنوان صدای Sonic the Hedgehog و جیم کری در نقش Doctor Robotnik و همچنین James James و Tika Sumpter بازی می کنند. داستان فیلم هم به این صورت است که سونیک با کلانتر شهر محلی تام واچوفسکی همکاری می کند تا حلقه های گمشده اش را پیدا کند و از دکتر روبوتنیک بگریزد.

 

 

پروژه فیلم سینمایی سونیک

طرح فیلم از دهه 1990 آغاز شد. اما فراتر از مرحله برنامه ریزی نرفت. تا اینکه شرکت Sony Pictures در سال 2013 حقوق مادی و معنوی فیلم را دریافت کرد. همکاری استودیوی ژاپنی Sega Sammy Marza Animation Planet در این پروژه برنامه ریزی شده بود. فاولر نیز در سال 2016 کارگردانی فیلم را آغاز نمود. سونی این پروژه را راه اندازی کرد و پارامونت پیکچرز در سال 2017 وارد پروژه شد. بیشتر بازیگران نیز در آگوست 2018 قرارداد خود را امضا کردند و فیلمبرداری اصلی هم بین سپتامبر و اکتبر همان سال در جزیره ونکوور انجام شد. موضوع جالب این است که به دنبال واکنش منفی نسبت به اولین تریلر فیلم سینمایی سونیک در سال 2019 ، اکران فیلم با طراحی مجدد سونیک سه ماه به تأخیر افتاد.

 

سال 1993 شروع پروژه کارتون سونیک

پروژه یک اقتباس سینمایی از بازی های ویدیویی سونیک Sonic the Hedgehog در سال 1993 و در هنگام تولید برنامه تلویزیونی سونیک DIC Entertainment Adventures of Sonic the Hedgehog آغاز شد. مایکل ریزلی مدیر جدید کالاهای مصرفی سونیک  با چندین تهیه کننده هالیوود مذاکره کرد. تام کالینسکه مدیر عامل سگا امریکا با اشاره به شکست های تجاری و انتقادی فیلم های برادران سوپر ماریو و مبارزین خیابانی نسبت به برند سونیک بسیار محتاط عمل می کرد. با این حال در آگوست 1994 سگا با شرکت های MGM و Trilogy Entertainment Group قرارداد منعقد کرد و پن دنشام به عنوان تهیه کننده اجرایی فیلم وارد میدان شد.

 

تهیه پیش نویس اولیه فیلمنامه

ام جی ام و سگا ریچارد جفریز از گروه کمایکس مارول را استخدام کردند تا یک فیلمنامه جذاب بنویسند. در آن زمان ، سگا در حال توسعه Sonic X-treme (که در اواخر سال 1996 لغو شد) برای کنسول بعدی خود ، Sega Saturn بود. از این رو از جفرز خواست تا زحل را در فیلمنامه وارد کند. فیلمنامه جفریز با عنوان Sonic the Hedgehog: Wonders of the World ، در ماه مه سال 1995 ارائه شد. در حالی که پیش نویس اولیه فیلمنامه سونیک پاسخ مثبتی در بین مدیران MGM و سگا دریافت کرد ، شرکت Sega COO Shinobu Toyota به کالینسکه پیشنهاد داد تا یک RoboNat را جایگزین Robotnik کند. اما سرانجام MGM پس از یک تلاش ناموفق برای احیای مجدد فیلم در DreamWorks ، پروژه را لغو کرد. جفریس پیشنهاد کرد که این فیلم منتفی شود. زیرا سگا و MGM سهم بیشتری از سود را می خواستند ، در حالی که دنشام گفت که این فیلم اختلافات زیادی بین سگا و شرکای دیگرش را رقم زده است.

 

کش و قوس های دنباله دار تولید کارتون سونی

در سال 2013 ، شرکت Sony Pictures Entertainment حق تولید و پخش فیلمی براساس Sonic the Hedgehog را دریافت کرد. در تاریخ 10 ژوئن 2014 ، یک فیلم انیمیشن به عنوان سرمایه گذاری مشترک بین سونی پیکچرز و Marza Animation Planet ، و همچنین یک شرکت زیرمجموعه از گروه Sega Sammy در ژاپن اعلام شد. این اثر توسط نیل اچ موریتز در کنار تاکشی ایتو ، می اونشی و تورو ناکاهارا تولید و توسط ایوان سوسر و ون روبیشاو نوشته می شد.

در فوریه 2016 ، مدیر عامل سگا هاجیمه ساتومی گفت که پخش فیلم سینمایی سونیک برای سال 2018 برنامه ریزی شده است. در این میان، تیم میلر و جف فاولر در سال 2016 برای همکاری در این پروژه استخدام شدند. فاولر اولین کارگردانی فیلم خود را انجام می داد و میلر و فاولر تهیه کنندگی اجرایی را بر عهده داشتند. بلر استودیو قبلاً برش های CGI را برای بازی های Shadow the Hedgehog (2005) و Sonic the Hedgehog (2006) تولید کرده بود و فاولر کارگردانی برش های قبلی را نیز عهده دار بود. در این پروژه کیسی و میلر داستان را نوشتند و پاتریک کیسی ، جاش میلر و اورن اوزیل فیلمنامه انیمیشن سونیک را نوشتند.

 

منجی تولید کارتون سونیک از راه رسید

در تاریخ 2 اکتبر 2017 ، پارامونت پیکچرز اعلام کرد که تمام امتیاز سونیک را دریافت کرده است. تقریباً همه تیم تولید بدون تغییر و دست نخورده باقی ماندند. در فوریه 2018 ، اعلام شد که انیمیشن فیلم سینمایی سونیک در نوامبر 2019 اکران خواهد شد.

پیش نویس های اولیه فیلم شامل کاراکتر "Super Sonic" از بازی های ویدیویی بود. با این حال فاولر تصمیم گرفت تا داستان کارتون سونیک به ریشه های روابط سونیک و روبوتنیک بپردازد. پیش نویس های اولیه نیز صحنه های بیشتری در دنیای سونیک به نمایش درآورده بود. در داستان نیز تیلز به عنوان بهترین دوست سونیک در دنیای او معرفی شد. در پیش نویس دیگری نیز تیلز به عنوان شخصیت اصلی فیلم حضور داشت. با این حال ، در نهایت نقش تیلز در یک پست خلاصه شد و برای تحریک از کاراکتر تیلز استقاده کنند.

 

نگاه منتقدان

فیلم سینمایی سونیک Sonic the Hedgehog در 25 ژانویه 2020 در استودیوی پارامونت پیکچرز برای اولین بار به نمایش درآمد و در 14 فوریه 2020 با اکران اختصاصی در ایالات متحده منتشر شد. منتقدان از بازی ها به ویژهً شوارتز و کری ، شخصیت پردازی و طراحی گرافیکی سونیک، جلوه های بصری ، صحنه های اکشن و وفاداری به خط اصلی داستان راضی بودند. اما داستان فیلم سینمایی سونیک را به دلیل فقدان اصالت نپذیرفتند.

 

فیلم سینمایی سونیک 2

این فیلم رکورد بزرگترین آخر هفته افتتاحیه یک فیلم بازی ویدیویی در ایالات متحده و کانادا را ثبت کرد. فیلم سینمایی انیمیشن سونیک در سراسر جهان بیش از 313 میلیون دلار فروش داشته است و به ششمین فیلم پردرآمد سال 2020 و بیشترین بازده در فیلم اقتباسی از بازی های ویدیویی در تمام دوران آمریکای شمالی تبدیل شده است. به دنبال این موفقیت تصمیم به تولید و پخش فیلم سینمایی سونیک 2 برای سال 2022 گرفته شده است.

 

اسباب بازی سونیک

از همان سال های ابتدایی که سونیک در بازی های ویدئویی سگا نمایش داده شد، محبوبیت بسیار چشمگیری در سراسر ایران و جهان توانست به دست آورد. این محبوبیت باعث شد تا محصولات جانبی زیادی با طرح سونیک تولید شود. محصولاتی مانند پیراهن، لوازم خواب، لیوان و لوازم شخصی مانند مسواک نمونه هایی از این موارد بودند. اما در دنیای سرگرمی های کودکان اسباب بازی سونیک و اکشن فیگور سونیک از محصولات بسیار پرطرفداری است که با گذشت بیش از 30 سال همچنان تولید می شود و کودکان آنها را بسیار دوست دارند. اگر تصمیم به تهیه اسباب بازی یا فیگور سونیک را داشتید، فروشگاه اینترنتی دالیدل که فیگور شخصیت کارتونی زیادی دارد مرجع اول تهیه فیگور در ایران به شمار می رود که قطعاً فیگور سونیک را نیز با قیمت مناسب پیدا خواهید کرد.